اردستان با قرارگیری در مسیر ترانزیت بندرعباس یزد تهران مسیر پرتردد کشتده های باری ، کشنده های کفی ، کشنده های تیغه کانتینر ، کشنده یخچالی و انواع کامیون و کامیونت بوده و اردستان خود نیز شهری معدنی و نیمه صنعتی محسوب می گردد. سیمان اردستان به عنوان قطب بونکرهای اصفهان شناخته می شوذ. نایین نیز علاوه بر قرارگیری در مسیر یزد تهران در مسیر ترانزیتی اصفهان یزد و اصفهان مشهد از جاده انارک و جندق قرار دارد لذا می توان گفت تنوع ارسال بار و تردد بار از نایین بشدت بالا بوده و به جرات می توان از عبور بیش از 100 هزار ماشین از نایین و کمربندی های نایین حرف زد. همچنین سیمان سفبد نایین و به تبع بارهای سیمانی و بونکری و سیمان نایین و شرکتهای بزرگ و کوچک کاشی در اطراف نایین باعث گردیده مردم نایین از خرید و کامیونداری و کامیون سواری به عنوان یک شغل ثابت و پربار در نایین صحبت به عمل آورند. کشنده کفی دار و لبه دار در کنار کامیونهای کمپرسی و بونکرها از ماشینهای پرطرفدار نایین محسوب می گردند. در صورت احداث جاده اتوبان جاده نایین جندق به طبس حجم باری نایین بیش از پیش می شود. نطنز نیز با قرارگیری در جاده اصفهان کاشان و وجود معادن سنگ در کنار باغیجات بارهای متنوع خود را دارد ولی به بزرگی نایین و اردستان نیستند. انارک کوچکترین عضو انجمن صنفی کامیونداران منطقه شرق اصفهان در مسیر نایین چوپانان قرار گرفته و بیشتر کامیونهای معدنی و ماشینهای معدنی در دسته ماشینهای سنگین در انارک به دلیل وجود معادن کمپرسی بنز محبوب رانندگان شهری انارک می باشد.