advertise

کامیونت فورس 6 تن

کامیونت فورس 6 تن

کامیونت فورس ۶ تن، محصولی از شرکت بهمن دیزل است که برای حمل بارهای متوسط طراحی شده است. این کامیونت در دو مدل با کابین خواب‌دار و بدون کابین خواب عرضه می‌شود. این کامیونت با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و امکانات رفاهی مناسب، گزینه‌ای مطلوب برای حمل‌ونقل بارهای متوسط محسوب می‌شود. کامیونت فورس 6 تن همچنین توانایی تطبیق با تمام کاربری ها را دارد که این کامیونت را گزینه مناسبی جهت خرید برای تمامی رانندگان با کاربری های مختلف می کند. در این بخش از سایت تخصصی شاپور سنگین به معرفی و بررسی فنی کامیونت 6 تن فورس می پردازیم. همچنین در این صفحه آگهی فروش انواع کامیونت فورس صفر و کارکرده را مشاهده می کنید و برای خرید کامیونت فورس 6 تن می توانید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

مشخصات فنی فورس 6 تن

کامیونت فورس ۶ تن یکی از محصولات پرفروش بهمن دیزل است که در دسته کامیونت‌های نیمه‌سنگین شهری قرار می‌گیرد. این خودرو با طراحی مناسب، مصرف سوخت اقتصادی و قابلیت حمل بار مناسب، یک گزینه ایده‌آل برای توزیع کالا درون‌شهری و برون‌شهری محسوب می‌شود. در ادامه، مشخصات فنی این کامیونت را بررسی و تحلیل می‌کنیم:
۱. بررسی موتور و عملکرد
موتور: CUMMINS ISF3.8s5154 حجم موتور: ۳٫۷۶ لیتر (۳۷۶۰ سی‌سی) تعداد سیلندر: ۴ سیلندر خطی، ۱۶ سوپاپ قدرت خروجی: ۱۵۵ اسب بخار در ۲۶۰۰ دور بر دقیقه 
موتور کامینز یکی از برندهای شناخته‌شده و قابل‌اعتماد در صنعت حمل‌ونقل است که به دوام بالا و مصرف سوخت بهینه معروف است. ۱۵۵ اسب بخار قدرت برای یک کامیونت ۶ تنی مناسب است، اما در مقایسه با برخی رقبا مانند فاو ۶ تن (با ۱۷۰ اسب بخار) کمی ضعیف‌تر محسوب می‌شود. گشتاور ۴۹۱ نیوتن‌متر در دور موتور پایین (۱۲۰۰ دور در دقیقه) در دسترس است که به عملکرد نرم در سربالایی و هنگام بارگیری سنگین کمک می‌کند.
۲. گیربکس و سیستم انتقال قدرت
مدل گیربکس: ZF 6S500 (ساخت آلمان) تعداد دنده: ۶ سرعته دستی کلاچ: تک‌صفحه‌ای خشک با فنر دیافراگمی
استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی باعث افزایش راندمان سوخت و عملکرد نرم در شرایط مختلف جاده‌ای می‌شود. برند ZF یکی از معتبرترین تولیدکنندگان گیربکس در دنیا است، اما در برخی موارد، تعویض دنده‌ها می‌تواند کمی خشک و خشن باشد. عدم وجود گیربکس اتوماتیک یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود، چراکه در رقابت با مدل‌های جدیدتر مانند کامیونت فوسو (FUSO) با گیربکس اتوماتیک ممکن است کمی قدیمی به نظر برسد.
۳. شاسی، تعلیق و سیستم ترمز
شاسی: فولادی مقاوم با آلیاژ مخصوص تعلیق جلو: فنر تخت پارابولیک تعلیق عقب: فنر تخت چندلایه + کمک‌فنرهای هیدروتلسکوپی سیستم ترمز: کاسه‌ای پنوماتیک مجهز به ABS + EBD مجهز به ترمز کمکی (ریتاردر)
سیستم تعلیق فنر تخت پارابولیک در جلو باعث کاهش ضربات جاده‌ای و افزایش راحتی راننده می‌شود. تعلیق عقب چندلایه برای حمل بارهای سنگین مناسب است اما ممکن است در جاده‌های ناهموار، سواری خشک و کوبش‌دار داشته باشد. سیستم ترمز ABS و EBD باعث بهبود ایمنی در شرایط جاده‌ای لغزنده می‌شود، اما ترمزهای کاسه‌ای در مقایسه با ترمزهای دیسکی کارایی کمتری دارند. ریتاردر مکانیکی به کنترل بهتر سرعت در سربالایی و سرپایینی کمک می‌کند اما در مقایسه با ریتاردر هیدرولیکی، قدرت محدودتری دارد.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.