advertise

کامیون

خرید کامیون

کامیون ها جزو ماشین های سنگین بسیار پرکاربرد شناخته شده اند. این محصول در تنوع بالا و برند های متنوع اعم از کامیون های ولوو و کامیون های بنز در مجموعه شاپور سنگین به فروش میرسد. شما میتوانید برای خرید و فروش کامیون از وبسایت شاپور سنگین اقدام به ثبت سفارش نمایید. در ادامه آگهی های کامیون را مشاهده می نمائید.

خودروهای تجاری سنگین باری از لحاظ کاربری

کاربری کمپرسی

در اتاق کمپرسی اتاق بار روی شاسی قرار می گیرد و امکان بلند شدن شاسی وجود دارد. کاربری کمپرسی بیشتر برای صنایع معدنی و ساختمانی و همچنین مواد نیمه جامد و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربری باری

در کاربری باری شاسی بر خلاف کمپرسی ثابت شده، لذا امکان بلند شدن شاسی وجود ندارد.

کاربری کشنده

در کاربری کشنده، کشنده که با عنوان اسب نیز شناخته می شود به یک تریلر با کمک یک پین وصل گردیده و وزن بار بر روی تریلر می باشد.

10 برند برتر کامیون های سنگین در سراسر جهان

در آخرین آمارهای اعلامی 95 برند رسمی در زمینه تولید و مونتاژ کامیون در دنیا فعال هستند. 10 برند برتر تولید کامیون در دنیا با توجه به سابقه تولید ، تعداد تولید در سال ، شبکه فروش ، تعداد نیروی فعال و خوشنامی برند در زیر به تفکیک آورده شده اند.

1- دانگ فنگ

این سازنده چینی دارای بازارهای عظیمی در خودروهای سنگین است و سهم بازار قابل توجهی در صنعت حمل و نقل دارد. دانگ فنگ یکی از برترین تولیدکنندگان کامیون های سنگین در سطح جهان است زیرا کامیون های مقرون به صرفه و کارکرد آسانی دارد. فناوری پیشرفته مانند موتورهای جلو و عقب را به کار گرفت.
تاسیس: 1969
دفتر مرکزی: ووهان، چین
تعداد کارمندان: 150000+

2- هینو

هینو تراکس مجموعه ای از کامیون های تجاری دیزلی کلاس 4-8 را در سطح جهانی با 14.9 میلیارد دلار در رتبه بندی وزن ناخالص خودرو GVWR از 26 تن تولید و خدمات ارائه می دهد. کامیون ها و تراکتورهای سری S و F هینو 4 و 7 محور هستند.
تاسیس: 1942
دفتر مرکزی: توکیو، ژاپن
کارمندان: 35000+

3- ایویکو

IVECO خودروهای سنگین برای مسافت های طولانی و بارهای سنگین، صنعت ساخت و ساز و لجستیک توزیع تولید می کند. طیف کاملی از کامیون های سنگین را در قدرت و تناژ موتور (از 2.8 تا 44 تن) طراحی و توسعه می دهد.
تاسیس: 1975
دفتر مرکزی: تورین، ایتالیا
کل کارکنان: تقریبا 25000

4- مان

مان مدل TGX برنده جایزه بهترین کامیون سنگین سال در سال 2021 شد. مدل‌های شاخص MAN T.G. و کامیون سبک سنگین می تواند بار را به ترتیب تا 250 تن و 150 تن حمل کند. محدوده کامیون‌های یورو-5-6 MAN شامل کامیون‌های سنگین، کامیون‌های تراکتور، واحدهای تراکتور، کامیون‌های کشنده، تخلیه‌کننده، کامیون‌های چوب، کامیون‌های یخچالدار، کامیون‌های پلت فرم و سایر وسایل نقلیه ویژه برای کارهای متفاوت است.
تاسیس: 1898
دفتر مرکزی: مونیخ، آلمان
کارمندان: 60000+

5- بنز

مرسدس بنز AG بزرگ‌ترین تولیدکننده کامیون‌های سنگین در اروپا است که از نظر کیفیت و ایمنی شهرت جهانی دارد. مرسدس بنز خطی از کامیون های قوی و سنگین تولید می کند که به دلیل عملکرد و بهره وری در سراسر جهان شناخته شده اند. کامیون سنگین Actros 4160 SLT می تواند بار تا 200 تن را حمل کند.
تاسیس: 1926
دفتر مرکزی: اشتوتگارت، آلمان
کارمندان: 288480+

6- میتسوبیشی

میتسوبیشی کامیون های سنگین، ژنراتور، لیفتراک و تجهیزات ساختمانی تولید می کند. فوسو نیز شرکتی از همین مالک است. آنها هر دو کامیون های سنگین با فناوری پیشرفته را در سطح جهانی تولید می کنند. کامیون های سنگین میتسوبیشی از فناوری های نوآورانه ای مانند نیروی الکتریکی هیبریدی و سیستم های هیبریدی موازی استفاده می کنند.
تاسیس: 1870
دفتر مرکزی: توکیو، ژاپن
تعداد کارمندان: 90000+

7- پاکر

Paccar یک شرکت تولیدی است که وسایل نقلیه تجاری مانند کامیون های سنگین می سازد. این شرکت کامیون های سنگین کلاس 8 را تحت مارک های Kenworth، Peterbilt و DAF تولید و به بازار عرضه می کند.
تاسیس: 1905
دفتر مرکزی: واشنگتن، ایالات متحده آمریکا
کارمندان: 27000+

8- اسکانیا

اسکانیا یک شرکت شناخته شده جهانی است که کامیون، اتوبوس، موتور و خدمات در بیش از 100 کشور جهان دارد. توانایی حمل 210 تن بار با حداقل کشش، اسکانیا را در میان برترین تولیدکنندگان کامیون های سنگین در جهان متمایز می کند.
تاسیس: 1891
دفتر مرکزی: ، سوئد
تعداد کارمندان: 51000+

9- تاتا

تاتا موتورز با تجهیزات سیستم پیشرفته، ماشین‌آلات سنگین خودرو، و چندین کسب‌وکار در سطح جهانی، فناوری و نوآوری را پیشرو می‌کند و سیستم‌های محرک هوشمند یکپارچه (IIDS) را برای ارائه عملکردی برتر در بازده سوخت بی‌نظیر ارائه می‌کند. گروه تاتا در بیش از 100 کشور جهان با درآمد جهانی 110.7 میلیارد دلار فعالیت می کند.
تاسیس: 1954
دفتر مرکزی: بمبئی، هند
کارمندان: 700000+

10- وولو

ولوو کلاس‌های زیر خودروهای سنگین را تولید می‌کند: واحدهای کامیون، کمپرسی، میکسر بتن، وسایل نقلیه برای استفاده در خارج از جاده، چوب‌برداری و سایر وسایل نقلیه مورد استفاده در ساخت و ساز و حمل‌ونقل. ولوو FH-16 با قدرت 720 اسب بخار به راحتی می تواند تا 325 تن بار را در هر مکانی حمل کند که ظرفیت بار بزرگی در جهان است. کامیون‌های سنگین ولوو می‌توانند با هر چالشی که دنیا ارائه می‌کند، از جاده‌سازی گرفته تا استخراج، چوب‌برداری و توزیع کالا، مقابله کنند.
تاسیس: 1927
دفتر مرکزی: گوتنبرگ، سوئد
کارمندان: 100000+

کامیون در شاپور سنگین

کامیون در شاپور سنگین

در سایت شاپور سنگین می توانید از میان طیف وسیعی از کامیون های نو و دست دوم برای خرید انتخاب کنید. کامیون های موجود در انبار ما از بهترین مارک های جهانی مانند کامیون داف ، کامیون مرسدس، کامیون MAN، کامیون ولوو و بسیاری دیگر موجود هستند. هر برندی مدل ها و ویژگی های خاص خود را دارد و نوع کاربری کامیون در انتخاب و خرید نقش اساسی دارد. در مورد شاسی و بدنه نیز گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای فهرست کردن چند مورد: تخلیه کننده، کامیون جعبه، کامیون جرثقیل، کامیون کانتینری، میکسر بتن و حمل و نقل خودرو.

ویدیو کامیون

کامیون چیست؟

کامیون چیست؟
کامیون یا به اصطلاح انگلیسی تراک یک وسیله نقلیه موتوری سنگین و بزرگ است که برای جابجایی کالا از نقطه ای به نقطه دیگر ساخته شده است. بسته به نوع کالا برای حمل و نقل، اندازه و شکل کامیون متفاوت است. در برخی از کشورها، کامیون وسیله اصلی حمل و نقل تجاری است و با توجه به استفاده در کارهای تجاری به خودروهای تجاری یا تجاری حمل بار نیز معروف می باشند.

کامیون ها در واقع برای حمل بار هایی که از نظر ابعاد یا مقدار از باری که باید توسط کشنده ها باید جا به جا شوند کوچکتر و کمتر هستند طراحی شده اند به علاوه قدرت موتوری و توان و ظرفیت حمل بار کامیون به مراتب از کشنده ها کمتر است.

10 عامل ضروری هنگام خرید کامیون های تجاری دست دوم:

خرید کامیون دست دوم همواره برای رانندگان با استرس همراه بوده و در صورت رعایت نکردن اصول خرید کامیون دست دوم و کوتاهی در انجام بررسی ها، معمولا پس از پرداخت وجه با مشکلات زیادی برای برگشت کامل پول یا بخش کوچکی از پول می شوند. کامیون هر چه از مدلش بیشتر گذشته باشد اصطحلاکات بیشتر نمایان شده و در صورت عدم ضربه به بدنه و شاسی ها، کیلومتر ماشین نیز گزینه بعدی برای در نظر گرفتن می باشد.

هزینه های کامیون می تواند شامل قیمت خرید، هزینه های تعمیر و سرویس اولیه و کمی مالیات باشد. قیمت کامیون 90 درصد هزینه را شامل گردیده و تعمیر اولیه به همراه تجهیز اولیه بین 5 تا 8 درصد مابقی را شامل کی شود. مالیات کامیون تقریبا زیر 2 درصد بوده و بستگی به نحوه معامله دارد.

دوام یک کامیون تجاری دست دوم با توجه به قدمت و مسافت پیموده شده آن تعیین می شود. قبل از خارج شدن از سرویس، دانستن کیلومتر واقعی روی کامیون ضروری است. کامیونی با میانگین مسافتی حدود 150000 کیلومتر روی کیلومترشمارش دوام خوبی در نظر گرفته می شود. خریدار باید به تاریخچه هر کامیون تجاری که برای خرید در نظر گرفته شده است توجه نماید و توجه نماید کامیون بیشتر در چه مسیرهایی مورد استفاده قرار گرفته است. میانگین هر سال 35 هزار کیلومتر برای کامیون قابل قبول می باشد.

هنگام خرید کامیون های تجاری دست دوم، اطمینان از صحت موارد مورد معامله بسیار مهم است. دیاگ خودرو، نشان دادن موتور و گیربکس به همراه دیفرانسیل کامیون به تعمیرکار مورد اعتماد و تشخیص ضربه شاسی و اتاق کامیون بهترین راه برای تعیین قابلیت اطمینان بودن یک کامیون تجاری دست دوم بوده و در صورت وجود امکان بررسی سوابق تعمیر و نگهداری آن، بررسی شود که یک فروشنده خودرو را به درستی نگهداری کرده است.

پوشش گارانتی یا ضمانت خودرو یکی از عواملی است که در هنگام خرید کامیون ها متاسفانه در ایران پشتیبانی خاصی نداشته و برخلاف کامیونهای ضمانت دار اروپایی، گارانتی معنایی ندارد در حالی که گارانتی تمام اجزای کامیون را که بخشی از لیست تجهیزات سازنده اصلی است، پوشش می دهد. همچنین شامل موتور، گیربکس، محور محرک و سیستم تعلیق است.

تفاوت زیادی در خرید کامیون های تجاری کارکرده بر اساس ساخت و مدل علاوه بر مسافت پیموده شده وجود دارد. قانون مشخص بازار این است که هر چه کامیون قدیمی‌تر باشد قیمت پایین تر در می آید. قیمت اعلامی مهمترین مسئله در شروع یک معامله است.

6- ظرفیت وزنی

کامیون های تجاری استفاده شده دارای رتبه بندی ظرفیت مرتبط با آنها هستند. هنگام انتخاب یک کامیون مناسب برای کسب و کار خود، اطمینان از مطابقت ظرفیت آن با نیازهای شما حیاتی است. رتبه بندی ظرفیت به شما می گوید که هر کامیون چقدر می تواند وزن و بار را تحمل کند. در ایران ظرفیت کارت نشان دهنده کلاس وزنی ماشین بوده و در اروپا کلاس وزنی GWV و GWVR در آمریکا ملاک وزن کارت ماشین هستند.

7- شبکه خدمات یا تامین قطعات

تامین قطعه و موارد مصرفی عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود زیرا به شما می گوید که چند نمایندگی در دسترس هستند تا در صورت نیاز قطعات و اطلاعات خدمات را در اختیار شما قرار دهند. تمام کامیون های تجاری برای فروش دارای یک شبکه خدمات مرتبط با آنها خواهند بود. به طور معمول ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل در کنار بهمن دیزل بیشترین دامنه تامین قطعات در ایران را دارند.

8- ظرفیت بکسل

اگر کامیون‌های متعلق به شرکتی را خریداری می‌کنید که تریلرهای بزرگ یا وسایل نقلیه یدک‌کش دارد، پس کامیون باید با تریلر همخوان باشد. ظرفیت بکسل یا نوع تریلر یا اتاقک هر کامیون تجاری دست دوم مهم است.

9- هزینه سالیانه کاری

هنگام خرید کامیون های تجاری دست دوم، هزینه سالیانه کاری یکی از مهم ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود. هزینه های سالیانه یک کامیون تجاری کارکرده شامل مواردی مانند مصرف سوخت و هزینه های تعمیر و نگهداری ، تایرهای موجود می شود. بررسی میانگین هزینه کامیون درطول سال عاملی مهم در هنگام خرید ماشین کار کرده تجاری بوده و در هنگام خرید امانی یا چکی باید مورد توجه قرار گیرد.

10- بیمه

اگر شخصی در حال خرید کامیون های تجاری دست دوم است، بررسی هزینه های بیمه برای مدل های مشابه در گذشته بسیار مهم است. نرخ بیمه کامیون بسته به عوامل زیادی مانند سن، ساخت، مدل و مسافت پیموده شده کامیون متفاوت است. لازم به ذکر است نرخ بیمه در ایران به مراتب پایین تر از بیمه در اروپا می باشد.

خودروهای تجاری از نظر حمل بار

خودروهای تجاری از نظر حمل بار به 3 دسته تقسیم می شوند:

خودروهای تجاری سبک

وانتها و کامیونتها جز خودروای تجاری سبک محسوب گردیده که برای حمل بارهای درون شهری مناسب می باشند. نیسان آبی در ایران پر کاربردترین خودرو تجاری سبک می باشد.

خودروهای تجاری سنگین دماغ دار

خودروهای دماغه دار برای بارهای سنگین متمرکز برای ایجاد تعادل قسمت بار و قسمت کابین استفاده می شوند، اما به دلیل افزایش 2 متری جلوی ماشین به دلیل داشتن دماغه، طول بار به تبع باید کاهش یابد لذا برای بارهای سبک مناسب نمی باشند. ماک ایرانی و وولو های کامیون از دسته دماغه دار باطرفدار جاده های ایران می باشند.

خودروی تجاری سنگین بی دماغ

خودروهای تجاری بی دماغ به دلیل طول کمتر اتاق کابین دارای طول مازاد اتاق بار بوده و راننده تسلط بیشتری در کنترل ماشین به خصوص در شرایط رانندگی درون شهری دارد. کشنده های وولو و بنز از دسته بی دماغ خودروهای تجاری ایران به حساب می آیند.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.