advertise

کامیونت

خرید کامیونت

اگر به دنبال خرید کامیونت با قیمت مناسب هستید، تنها کافیست به مجموعه شاپور سنگین مراجعه فرمائید. این مجموعه که مرجع فروش آنلاین ماشین های سنگین ( کامیون، کامیونت ، کشنده، تریلر و اتاقک و ... ) می باشد آماده فروش کامیونت در تنوع بالا و قیمت مناسب میباشد.جهت مشاهده آگهی ها با ما در ادامه همراه باشید.

خرید انواع کامیونت

کامیونت چیست؟

در کلاس جهانی طبقه بندی وزنی کامیون ها از لحاظ میزان تحمل بار، کامیونتها در ایران شامل کلاس 1 برای تحمل حمل بار تا 3 تن برای کامیونتهای ایسوز و جک ، کلاس 2 برای تحمل بار بین 3 تا 5 تن که کلاس وزنی 3 تا 5 تن بیشترین تنوع کامیونتی در ایران را به خود اختصاص داده و بنز خاور معروف ترین و قدیمی ترین کامیونت موجود در ایران به حساب می آید و همچنین کلاس وزنی 5 تا 7 تن نیز شامل کامیونت در ایران می شوند. لازم به ذکر است کامیونتهای 7 تن در بعضی موارد در قسمت کامیون نیز قرار می گیرند. الوند و جک کامیونت 7 تن از کلاس 3 معمولا با نام کامیون در بازار شناخته می شوند. لذا کامیونت در ایران از حدودا 3 تن تا 7 تن را شامل شده و کامیونت بنز خاور قدیمی ترین، ایسوزو و جک با تنوع ترین و فوسو، فورس و شیلر کامیونتهای جدید ایران هستند.

کامیونت از لحاظ ظرفیت بار 

کامیونت از لحاظ ظرفیت بار یا میزان تحمل بار در مسیر بیشتر از 50 کیلومتر با عنوان 4 تن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. دلیل شناختن 4 تن در ایران بیشتر به دلیل ظرفیت بارهای خاور 608 و 808 بوده که بار 4 تن معمول بار خاور می باشد لذا به همین دلیل بیشتر کامیونتهای ایران را با ظرفیت 4 تن می شناسند. در کلاس باری ایسوزو، کاویان، جک و الوند طول قسمت بار حدودا 5 متر می باشد و کلاس باری این نوع کامیونتها حدود 5 تن در نظر گرفته می شود. 

کامیونت از لحاظ کاربرد

بیشترین کاربرد کامیونت در ایران شامل کامیونتهای باری با اتاق چوبی بوده و رده دوم به کامیونتهای چادر دار اختصاص داده می شود. کامیونت یخچالدار بیشتر در مدلهای جدید کامیونت به دلیل سرعت بالا و قدرت بالای برقی کامیونتها دیده می شود و استفاده از کامیونت به عنوان کمپرسی، تانکر و خودروبر کمتر از 5 درصد کاربرد را در کشور ایران به خود اختصاص می دهد. 

8 واردکننده برتر کامیونت ایران

در 8 اسلاید زیر کارخانه های تولیدی و واردکننده های برندهای کامیونت ایران به نمایش گذاشته شده اند.

بنز خاور همانطور که از اسمش پیدا است شاهکار شرکت بنز بوده که در سال 1959 وارد خاورمیانه گردید و شرکت ایران خودرو دیزل با نام کارخانه آذرخش از حدود دهه 1340 اقدام به تولید خاور نمود. با آمار اعلامی حدودا 200 هزار خودرو خاور در طی 50 سال تولید گردیده که هنوز نمونه های اولیه در بازار ایران کار می کنند. 

بنز خاور 

بنز خاور همانطور که از اسمش پیدا است شاهکار شرکت بنز بوده که در سال 1959 وارد خاورمیانه گردید و شرکت ایران خودرو دیزل با نام کارخانه آذرخش از حدود دهه 1340 اقدام به تولید خاور نمود. با آمار اعلامی حدودا 200 هزار خودرو خاور در طی 50 سال تولید گردیده که هنوز نمونه های اولیه در بازار ایران کار می کنند.

ریشه های ما به سال 1916 در ژاپن برمی گردد. در آن زمان بود که شرکت کشتی سازی و مهندسی توکیو ایشیکاواجیما و شرکت صنعتی گاز و الکتریک توکیو برنامه هایی را برای تولید خودرو آغاز کردند. سه سال بعد در سال 1919، اولین کامیون ژاپنی ساخته شد. این آغاز یک سری از اولین‌های صنعت بود که تا امروز ادامه دارد.

در ایالات متحده، اولین کامیون ایسوزو در 10 نوامبر 1984 به بندر جکسونویل، فلوریدا رسید. این کامیون KS22 با موتور دیزل تنفس طبیعی 87 اسب بخار بود که به گیربکس دستی متصل شده بود. طراحی جلو کابین ایسوزو صاحبان مشاغل ایالات متحده را با روشی هوشمندانه تر برای کار با کامیون هایی آشنا کرد که قابل مانور هستند، هزینه مالکیت پایینی را ارائه می دهند و دوام قابل توجهی ارائه می دهند. پس از دو سال کوتاه، کامیون‌های ایسوزو به پرفروش‌ترین کامیون‌های فوروارد کم‌کابین در آمریکا تبدیل شدند - تحسینی که تا امروز هم پابرجاست.

از سال 1984، بیش از 500000 کامیون ایسوزو در آمریکای شمالی تحویل داده شده است

مجموعه‏ای است که ابتدا با نام گروه صنعتی خاور، فعالیت خود را با مونتاژ روزانه یک دستگاه کامیون آغاز نمود و در سال 1343 با توجه به افزایش روزافزون تقاضای خودرو، با احداث سالن‌های مناسب و تجهیز خطوط تولید، آموزش و جذب نیروهای کارآمد و ارتقاء کیفیت محصولات، در مسیر تولید و ساخت تیپ‌های مختلف کامیون تحت لیسانس شرکت مرسدس بنز گام نهاد. شرکتی که امروزه با نام شناخته‌ شده ایران‌ خودرو دیزل در عرصه جاده‌های کشور و در پهنه بین‌المللی، موجب غرور و افتخار ملی گردیده، با نیم ‌قرن تجربه در تولید خودروهای کار، وظیفه تولید و ساخت انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین را بر عهده دارد.   شرایط بازار رقابتی و لزوم توجه روزافزون به تغییرات فناوری و تحولات سریع ناشی از آن در صنعت حمل ‌و نقل از یک‌سو و نیاز به تولید نسل‌های پیشرفته انواع خودروهای تجاری از سوی دیگر، این ضرورت را ایجاب کرد تا ضمن توجه به ضرورت ارتقاء نظام مدیریت کیفیت و تولید قابل‌قبول سازمان‌های استاندارد جهانی برای ورود به ناوگان حمل و نقل بین‌المللی و جذب بازار فروش در خارج از کشور، تغییراتی بنیادین در سازمان‌دهی و ماهیت شرکت به تناسب اهداف پیش‌بینی‌شده پی‌ریزی شود.
در سال 1378 با خرید سهام عمده گروه صنعتی خاور توسط شرکت ایران خودرو و الحاق خطوط تولید اتوبوس و مینی بوس خود به آن، نام شرکت به ایران خودرو دیزل تغییر یافت تا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز تجاری کشور در کلیه بخش‏های بازار خودروهای تجاری کشور و بازارهای صادراتی شناخته شود. 

در سال‌های اخیر، MFTBC به عنوان مرکز توسعه فناوری‌های درایو الکتریکی و خودکار در شبکه بزرگ‌تر کامیون دایملر خدمت کرده است. شرکت کامیون و اتوبوس میتسوبیشی فوسو (MFTBC) بخشی جدایی ناپذیر از کامیون دایملر AG است. MFTBC از مقر اصلی خود در کاوازاکی، ژاپن، کامیون، اتوبوس و موتورهای صنعتی را برای بیش از 170 بازار در سرتاسر جهان تولید می‌کند و محصولاتی از کامیون سبک نمادین Canter تا کامیون سنگین Super Great را ارائه می‌کند.  MFTBC همچنین تحت چتر دایملر کامیون آسیا، همراه با سازمان شریک خود دایملر هندوستان تجاری (DICV) فعالیت می کند.

فاو سیبا 

سازنده خودرو و کامیون گسترده که در آن زمان به عنوان First Automotive Works (FAW) و اکنون به عنوان FAW Group Co. در 13 جولای 1956، تحت هدایت کمیته مرکزی چین و با کمک اتحاد جماهیر شوروی سابق، ساخت اولین پایگاه تولید خودرو در چین به پایان رسید. سیبا موتور نماینده اصلی وارد کننده فاو در ایران است. 

فورس، شیلر، فاو و ایسوز زیر نظر بهمن دیزل به صورت مستقیم و غیر مستقیم توزیع می گردند. شرکت بهمن دیزل با هدف تولید کامیونهای سبک و نیمه سنگین و سنگین و مینی بوس و به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور و در آذر ماه سال 1382 تولید آزمایشی کامیونت 6 تن را تحت لیسانس شرکت ISUZU ژاپن آغاز نمود و در 19 اسفند ماه 1382 رسما از سوی وزیر صنایع وقت در جاده قدیم کرج افتتاح گردید.

سایپا دیزل

سایپا دیزل با معرفی فوتون نماینده اصلی فوتون در ایران بوده که در زمینه کامیونت بیشتر با فوتون چین و یا الوند (فوتون ایرانی) در بازار کامیونت ایران حضور دارد. سایپا دیزل در سال 1342 با نام ایران کاوه وارد بازار گردید و فروغ اصلی خود را در همکاری با وولو به دست آورد. 

هیوندا تراک

هیوندا از سال 1967 به بازار خودرو وارد و از حدود سال 1990 کامیونتهای خود را وارد بازار جهانی نمود. برندی معروف در ایران و کم فروغ در کامیونتهای بازار به دلیل پشتیبانی ضعیف و مشکلات واردات خودرو نتوانست ورودی ممتد داشته باشد. 

شاپور سنگین

گروه شاپور سنگین مفتخر است به عنوان اولین نمایشگاه آنلاین ماشینهای سنگین باری در منطقه شاپور جدید اصفهان، اقدام به تولید محتوای تخصصی ماشینهای سنگین تریلی، کامیون، کامیونت و تریلر در بستر سایت شاپور سنگین نماید.

آینده 1403 کامیونتها در ایران 

در بررسی های انجام گرفته کامیونتها یا کامیونهای سبک سهم 28 درصدی از خودروهای تجاری را به خود اختصاص می دهند. افزایش کیفیت جاده های بین شهری، افزایش سطوح شهرنشینی، افزایش بارهای سبک به دلیل ایجاد تنوع تقاضا و کاهش توان خرید باعث افزایش بازار کامیونتها به نسبت کامیونها و کشنده ها در ایران خواهد گردید. چین به عنوان رفیق تجاری ایران در سال آتی بزرگترین تامین کننده کامیونتهای ایران به حساب می آید و ژاپن و کره می توانند جایگاه دومی و سومی خود را حفظ نمایند. خودرو تاتا هند در صورت ورود به بازار ایران در سال 1403 می تواند گزینه مناسب برای افزایش توان ناوگان سبک کامیونی ایران محصوب گردد. 

بررسی برندهای کامیونت موجود در ایران

همانطور که در بخش کامیونتهای سایت شاپور سنگین مشاهده می نمایید 10 برند کامیونت در ایران با نامهای بنز خاور، فورس، شیلر، الوند، کاویان، هیوندا، فوسو، فورس، جک و فاو بیشترین تعداد فروش کامیونت در بازار را به خود اختصاص داده اند که در ادامه در 5 بخش به بررسی اجمالی این برندها و برگه برنده آنها در بازار ایران پرداخته می شود.

خاور، با سابقه و بصرفه 

بنز خاور یا به اختصار بنز خاور را می توان سر دم دار کامیونتهای ایرانی دانست و قدمت و وجود تمامی قطعات ساخت داخل در دور افتاده ترین جاده های ایران را برگ برنده اصلی خاور دانست. خاور با یدک کشیدن برند بنز با ترکیب مونتاژ داخل ساده ترین کامیونت ایرانی محسوب شده که با داشتن بیش از 50 سال سابقه در ایران گوی سبقت تجربه را از بقیه رقیبان ربوده و بسیاری را با خود بازنشسته کرده است. 

کاویان دانگ فنگ نماینده ایران خودرو دیزل

کاویان دانگ فنگ نماینده ایران خودرو دیزل 
کاویان بزرگترین کامیونت ایران که در لفظ رانندگان با عنوان کامیون بیشتر شناخته می شود، از لحاظ ابعاد کابین بزرگترین کامیونت ایران به حساب می آید که حدودا از اوایل دهه 80 وارد بازار ایران گردید و از لحاظ قطعه پشتیبانی خوبی دارد. ایران خودرو دیزل با همکاری دانگ فنگ به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های کامیونت در دنیا، برند کاویان را وارد بازار ایران نمود. عیب اصلی کاویان موتور نسبتا حساس کاویان بخصوص در جاده های کوهستانی ایران می باشد. 

ایسوزو نسل جدید بعد از خاور 

ایسوزو را می توان اولین نسل ارتقا یافته کامیون ها پس از خاور بنز در ایران در دهه 80 دانست که با ورودی طوفانی تقریبا جای خالی تمامی کلاسهای وزنی کمبود دار جاده های ایران را تامین نمود و با داشتن کولر و بخاری و سیستم ترمز برقی و تعلیق مناسب روحی جدید به جاده های ایران دمید. ایسوز 4 تن و 6 تن باری نسل خاور را در ایران کنار گذاشت و نسل جدید کامیونهای یخچال دار در ایران به حساب می آمد. ایسوزو از لحاظ برقی یکی از گزینه های برتر کامیونت برقی در ایران است ه جواب خود را پس داده است. 

فاو جک هیوندا کامیونت 

فاو و هیوندا از خوبهای کامیون اواخر دهه 80 بودند که نتوانستد مسیر موفقیت را به خاطر کمبود تنوع و نبود تامین کننده قطعات طی نمایند. جک بر خلاف ورود ضعیف حال در اوایل دهه 1400 تنوع را پیشه خود قرار نهاده و آماده تسخیر جاده های بین شهری ایران با قیمت مناسب است. 

جدیدترین کامیونتهای بازار ایران

فورس، شیلر و فوسو جدیدهای 1401 بازار کامیونت ایران هستند که فوسو با یدک کشیدن نام میتسوبیشی و فورس و شیلر با کمک بهمن دیزل رقابتی تنگا تنگ در بازار سال 1402 کامیونتهای ایران برای شروعی طوفانی دارند. از لحاظ تبلیغ و شروع فروش فورس از دو رقیب دیگر بهتر عمل کرده و احتمالا بازار بیشتری در ایران نصیب خود خواهد کرد. 

وجه تشابه کامیونتهای ایرانی

از لحاظ ویژگی های مشابه کامیونتهای ایرانی، ظرفیت بار، طول اتاق و توان موتور کامیونتها بیشترین تشابه را داشته و بیش از 95 درصد کامیونتهای موجود در بازار ایران 6 سیلندر خطی می باشند.

طول اتاق 

طول اتاق بار کامیونتها از 4 متر شروع و نهایتا تا 6 متر و پنجاه سانتی متر ادامه میابند. عرض کامیونتهای ایران از 220 لغایت 235 سانتیمتر متغیر می باشد. اتاق های کمپرسی کمترین طول اتاق بار را داشته و اتاقهای چادری بیشترین طول را به خود اختصاص می دهند. فاصله محورها بیشترین تناسب را با طول اتاق بار باید داشته باشد و با توجه به تک محور عقب بودن کامیونتها با افزایش طول بار اتاق، میزان ظرفیت تناسبی بار باید کاهش پیدا کند. 

ظرفیت بار 

ظرفیت بار همان طور که در بالای صفحه سایت شاپور سنگین بخش کامیونت توضیح داده شد از سه کلاس وزنی پیروی کرده که کلاس ظرفیت 4 تن بیشترین تنوع و ظرفیت 6 تن مفید مقرون به صرفه ترین ظرفیت بار به حساب می آید. 

توان موتور 

توان موتور خاور بنز 606 با 110 اسب بخار کمترین توان موتورهای کامیونت و فورس با 155بیشترین قدرت موتور را به خود اختصاص داده است. میانگین قابل قبول 4 تن 140 اسب بخار بوده و خودروهای روز بین 140 و 150 توان خود را تنظیم می نمایند. توان موتور یکی از مولفه های اصلی موتور بوده که با افزایش ظرفیت رابطه مستقیم دارد.

درآمد ماهیانه راننده کامیونت در ایران 

کامیونتها در ایران به دو بخش در آمدی شهری و برون شهری تقسیم می شوند. راننده های کامیونتهای درون شهری در صورتی که بتوانند در 30 روز کاری 20 بار شهری بخصوص بارهای حمل اسباب خانه فراهم نمایند حدود 15 تا 20 میلیون تومان درآمد مستقیم داشته و در صورت کار در شرکتهای غذایی و دارویی و در کل قسمت پخش می توانند درآمد خود را تا 25 میلیون به طور میانگین افزایش دهند.
بخش برون شهری همواره دارای ریسک و خطرات بیشتری نسبت به حملهای دورن شهری بوده و توان پیدا کردن بار برگشتی برای رانندگان برگه برنده اصلی درآمد کامیونت ها به حساب می آیند. حدود درآمد رانندگان برون شهری بیش از 500 کیلومتر در صورت خوب بودن بازار بین 20 تا 30 میلیون بوده که در صورت توانایی در جذب بار برگشتی یا سر باری می توانند تا 40 میلیون تومان درآمد کسب کنند. لازم به ذکر است رانندگان تره بار درآمد به مراتب بیشتری دارند که البته ریسک بالایی نیز به همراه دارد. همچنین بارهای فواصل بلند استهلاک بیشتری به نسبت بارهای درون شهری داشته که در بلند مدت می تواند در آمد یکسانی برای هر دو دسته حدود 20 تا 25 میلیون تصور نمود. 

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.