advertise

نمایشگاه اتوبوس شاپور سنگین

در دهه 70 نمایشگاه های کامیون در کنار نمایشگاه های اتوبوس فعال بوده و بیشتر شاهد نام نمایشگاه های کامیون و اتوبوس در کنار یکدیگر با هم بودیم. گروه شاپور سنگین با بررسی بازار و پذیرش ریسک شروع اولین نمایشگاه آنلاین تخصصی اتوبوس در کنار نمایشگاه های کامیون ، جرثقیل و راهسازی اقدام به تولید محتوای تخصصی در زمینه فروش آنلاین اتوبوس نموده است. نمایشگاه اتوبوس شاپور سنگین با بهره گیری از دو بخش اتوبوس برون شهری و درون شهری ، نمایشگاه اتوبوس آنلاین را فعال نمود تا بتواند در زمینه اتوبوس نیز فعالیت خود را گسترش نماید.
نمایشگاه های اتوبوس متاسفانه شهرک تخصصی مانند شهرک کامیون داران مراکز استان را برای خود در کشور ندیده است و نمایشگاه داران و فعالان خرید و فروش اتوبوس به صورت پراکنده در کشور فعالیت می نمایند. نمایشگاه داران قدیمی کامیون و شرکتهای بزرگ بازرگانی فعالیتهایی در زمینه اتوبوس داشته ولی بصورت متمرکز و همیشگی نمی باشد. 
عدم واردات اتوبوس در کنار انحصار تولید اتوبوس در کشور منجر گردیده خرید و فروش اتوبوس نیز تا حدودی شکل منحصری به خود بگیرد و تنوع خرید و فروش برای اتوبوس به صورت کم وجود داشته باشد. شرکتهای شهاب دیزل ، عقاب اسکانیا ، پیشرو دیزل ، گروه بهمن دیزل ، ایران خودرو دیزل و تعدادی شرکت بزرگ دیگر در تولید اتوبوس های درون شهری یا واحد یا اتوبوسهای خطی فعالیت دارند ولی در بخش اتوبوسهای برون شهری تنوع بسیار کمی در تامین اتوبوس بروز در کشور شاهد هستیم. طبق آخرین شنیده ها واردات اتوبوس به درخواست شرکتهای بزرگ پتروشیمی ، فولادی ، پالایشگاهی و خصوصی در سال 1402 شروع گردیده است ولی قیمت بالای 10 میلیارد تومان در مبادی ورودی هنوز خط قرمزی بر بروزرسانی انوبوسهای برون شهری ایران محسوب می گردد.